Oon tosi laiskasti jaksanut tätä blogia kirjoittaa viime aikoina, täytyypä parantaa tapani. Olen taas kotiutunut etelänlomalta takaisin Muonioon. Koirat olivat innoissaan kotiipalustani, Silleri ei meinannut pysyä nahoissaan kun tulin ovasta sisään. Lisäksi se on viime päivät seurannut minua joka paikkaan ihan kuin luulisi että olen taas katoamassa jonnekin.

Eilen kävin auttamassa kaveria siivoomisessa ja leipomisessa kun heillä oli tänään ristiäisjuhlat. Koskahan saisin oman kämpät ikkunat pestyä? Tänään leivoin vielä kasan kuppikakkuja (pinkillä kuorrutteella tietenkin) juhlapöytään ja toimin valokuvaajana juhlissa. Pikkuprinsessa sai nimen Nella Sofia :)

Maarun ekat treenit toissailtana parin viikon tauon jälkeen oli, öh, hieman "virtaisat". Naksusta keitti taas ihan yli ja heitti haukkumiselle. Treenasin lähinnä seuruuta, maahanmenoja ja lopetin paikkamakuuseen joka oli tosi hyvä. Siinä se maltti rauhoittua ja oli tarkkaavaisena pitkän paikkamakuun jonka aikana härnäsin sitä kaikenlaisella hyppimisellä, pallonheitolla ja kävinpä piilossa nurkan takanakin. Hieno Maaru!

Tänään otin lenkin yhteydessä lelun heittoa, jossa Maarun piti istua mun sivulla ja pysyä siinä ennenkuin annoin luvan mennä lelulle. Ekalla kerralla pidin pannasta kiinni että ymmärtäisi mistä jutussa kyse. Tokalla kerralla karkasi ennen lupaa. Kolmannella ja sen jälkeisillä onnistui hienosti! Tein tätä siksi, että halusin harkata hallintaa huomista varten. Huomenna mennään poropaimennustestiin, jossa mun pitäisi saada Maaru kuuntelemaan mua aina välillä  ja sitä mä vähän jännään ;)