Marden kanssa ollaan treenailtu joka ilta tokoiluja. Seuraamiseen en ole oikein tyytyväinen, siitä on tullut aika väljää. En tiiä onko se sitten siitä että mä treenaan yleensä aina vapaana seuraamista (hihnalla sais muistutettua paikasta) vai onko mun palkkaus vaan pielessä. Kun en haluis oikeestaan namiseuruutakaan enää harrastaa koska muuten se jää niin "käteen kiinni".

Oon treenannut tossa meiän etupihalla, joten siinä on ihan hyvin jo ympäristöhäiriötä mukana. Paikkamakuut on ollu tosi varmoja ja oon lisänny häiriötä vielä sillä että puuhailen itse kaikenlaista harkan aikana. Käveleksin,spurttailen, heiluttelen käsiä, seison selkä koiraa päin, eri etäisyyksiä ja kaikki menee ihan äly hyvin, jes :)

Uutena oon aloittanut liikkeestä seisomisen. Päätin nyt treenata tän niin että käännähdän koiran eteen, sanon seis ja vahvistan vielä käsimerkillä. Palkka on tullut ihan heti kun käännähdän. Maaru on hokannu tän yllättävän hyvin. Se tosiaan pysähtyy kuin seinään. Oon ottanut jo palkan jälkeen muutaman askeleen taaksepäin ja se pysyy paikallaan. Se ei edes hoksannut että palkka ->vapautus vaan odottaa paikallaan ennen kuin sanon sille "vapaa".

Jees, tämmöstä.