Ei, tästä ei ole tulossa ruoka/reseptiblogi mutta nyt oli vaan pakko jakaa tämä kanssanne. Tätä reseptiä on jo useempi pyytänyt joten laitampa sen nyt tänne. Elikkäs, jouluaatoksi tein tätä superherkkua ekan kerran ja kaikki ihastuivat siihen täysin. Uus vuosi oli aloitettava myös tällä herkulla :) Oikeesti, mä voisin elää pelkästään syömällä tätä :)

Kuva on ihan surkea mutta kestäkää.

2198476.jpg

Ja ohje kehiin:

Kakku on tehty halk. 24cm irtopohjavuokaan, voi tehdä myös isompaan/pienempään, kakusta tulee ohuempi/paksumpi ;) Lisäksi pohjan keksimäärää kandee säätää jos vuoka on erikokonen.

Pohjaan tulee

15 kpl digestive-keksiä

noin 50 g sulatettua voita

(jotkut laittaa pari lusikallista sokeria joukkoon mutta mä oon jättäny pois kun on hyvää ilmankin)

Keksit murskataan ja sekotetaan sulan voin joukkoon. Seos painellaan tasaiseksi leivinpaperilla päällystetyn irtopohjavuoan pohjalle. Laita jääkaappiin siksi aikaa kun valmistat täytteen.

Täyte:

400g maustamatonta tuorejuustoa (esim. philadelphia sopii hyvin)

1 prk vaniljarahkaa ( oiskohan siinä rainbown purkissa 150g?, joka tapauksessa,sitä mä oon käyttäny)

2 dl sokeria

puolikkaan sitruunan mehu ja kuorta raastettuna pari teelusikallista

4 kananmunaa

Sekoita tuorejuustot, rahka, sokeri, sitruunan mehu ja kuori. Lisää kananmunat yksitellen sekoittaen joukkoon. Tadaa, näin helppoa! Kaada täyte vuokaan ja paista uunissa 175 asteessa noin 50 minuuttia. Valmis kakku laitetaan jääkaappiin jäähtymään ainakin muutamaksi tunniksi, mieluiten seuraavaan päivään. Tarjoillaan esim. soseutettujen vadelmien tai mansikoiden kera. Helppoa kuin heinänteko ja lopputulos sulaa suussa :)